יום שבת, 12 באוקטובר 2013

עננים משתנים

תמיד אהבתי את השיר עננים של "הכל עובר חביבי". אני תמיד מחפשת הזדמנויות להביא לגן שירים שאני אוהבת. עונת הסתיו מתחננת בפני שאביא לגן את השיר הזה.
לשם הצגתו הכנתי כרטיסיות כחולות עליהן הדבקתי דפים לבנים בצורות של עננים משתנים לפי מילות השיר.
 

בתחילה אני מדברת עם הילדים על העננים ועל כך שבסתיו ובחורף אני אוהבת להביט בהם שטים בשמים ולחפש בהם צורות שונות. לפעמים אני רואה ענן בצורה של נסיך ולפעמים של צפרדע (אני משתמשת כמובן בדוגמאות מתוך השיר). אני נותנת עוד כמה דוגמאות ואז נציעה גם לילדים שאני אראה להם צורות של עננים והם יחשבו כמו מה זה  נראה להם. אני מוציאה את הכרטיסיות שלי ומאפשרת לכל אחד לראות מה שהוא מדמיין.
לאחר מכן אני מקריאה את השיר ובכל פעם מציגה את הכרטיסיה המתאימה לפי המילים.
לבסוף אני משמיעה את השיר. גם הפעם בליווי הכרטיסיות.
 
ניתן לעשות פעילות המשך יצירתית:
כל ילד מקבל בריסטול כחול. במרכז השולחן קערה עם קצף גילוח מעורבב עם דבק פלסטי. הילדים יוצרים עננים בצורות בעזרת כריות האצבע. אפשר להחליף את קצף הגילוח בקרעי ניר לבן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה