יום שישי, 17 באוקטובר 2014

מספרים עם קצף

התנסות חוויתית בכתיבת מספרים היא תמיד מבורכת. לכן, אני מחפשת עוד ועוד דרכים בהם יכולה כתיבת מספרים להפוך לחוויה וכיצד ניתן לשלב בה את החושים. הקצף משיג כאן כמה מטרות. יש לו ריח, תחושה של חומר חדש ואפשרות של התנסות כתיבת מספרים שאינה מתסכלת. אם לא הולך תמיד כיף ל חוק ולנסות שוב. יש לו יתרון נוסף - הוא כמעט ואינו מלכלך בניגוד לצבעי ידיים או חול.
לשם הפעילות לקחתי קבוצה קטנה (4-6 ילדים), מכיוון שהם צריכים לעמוד ליד שולחן עם פנים אל לוח מחיק, או לוח אחר עליו יש לכתוב את המספרים.
בכל פעם אני כותבת סיפרה אחת, בליווי דיקלום המתאים לה.
לאחר שכתבתי אני את הסיפרה מתנסים הילדים בכתיבתה (בליווי הדיקלום כמובן) בקצף שעל השולחן. הקבוצה הקטנה מאפשרת תיווך צמוד.
להלן הדיקלומים המלווים את כתיבת הספרות:
1 - המטוס המריא ומיד נחת, מה צייר לי? צייר לי אחת.
2 - קשת מעל הראש, מגלשה אל הרגליים, הולכים לצד ימין, קיבלנו שתיים.
3- חצי עיגול לראש, חצי עיגול לבטן, קיבלנו שלוש.
4 - הפינה כבר מוכנה, האורח כבר בא. מה קיבלנו? מספר ארבע.
5 - גוף קטן ובטן שמנה. כובע יש. זהו חמש.
6 - מתעגל ומתגלגל, על הדלת הוא נוקש. מיהו זה? שש
7 - ראש קטן וגוף ארוך, וגם מטריה, זוהי שבע הגבירה.
8 - קשת... מתגלצ'ים! קשת.... מטפסים.
9 - סוכריה על מקל. (להסביר שכאן המקל הוא בצד)




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה